Strony

10 mar 2011

Kurczak w sosie słodko-kwaśnym II



Robiłam już kilka razy
kurczaka w sosie słodko-kwaśnym
 z różnych przepisów ale tylko
tym
razem mąż spytał:  -dziś sos ze słoika?
 Przepis pochodzi z męskiego bloga.
Ciut pozmieniałam:) Polecam.

Składniki:

1 pierś z kurczaka (500g)
1 papryka czerwona
1 papryka żółta
2 cebule

1 marchewka
1 puszka ananasów

Składniki na sos:
4 łyżki octu winnego 4 łyżki cukru
sok z 1 puszki ananasów
1 szklanka keczupu
1 łyżka startego świeżego imbiru
1/2 szklanki wody
1 łyżeczka soli
1/2 łyżeczki pieprzu
1 łyżeczka słodkiej
czerwonej papryki

1/2 łyżki chili
(dla mnie było za dużo)
szczypta curry
1 łyżka mąki ziemniaczanej

Wszystkie składniki na sos zmieszać w garnku.
Wstawić na gaz i gotować kilka minut.
  Mąkę rozpuścić w małej ilości zimnej wody.
Dodać pod koniec gotowania.Mięso pokroić w kostkę.
Usmażyć na złoty kolor na patelni.
Zdjąć. Na patelnię wrzucić pokrojoną w piórka
cebulę,
w paski paprykę, w słupki marchewkę i w kostkę ananasa. 

Smażyć razem na oleju ok. 10 minut.  
Dodać usmażonego kurczaka i wcześniej przygotowany sos.
Wszystko razem gotować ok. 5 minut.
Podawać z ryżem:)

11 komentarzy:

  1. Wygląda pysznie i postaram sie to odtworzyć:)) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiamy sos słodko-kwaśny! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Własnie zrobiłam danie z Pani przepisu:) dawno szukałam dobrego przepisu na kurczaka w sosie słodko-kwaśnym no i wreszcie znalazłam rewelacyjny przepis:) Dziękuje:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja na zdjęciu widzę zieloną paprykę, a nie żółtą :>>>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może akurat nie miałam na stanie żółtej:)

      Usuń
  5. Ile kcal na jedna porcja?

    OdpowiedzUsuń
  6. Super przepis :)))

    OdpowiedzUsuń
  7. Pyszne, podałam z makaronem thaiskim:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bomba! Super!mniam!

    OdpowiedzUsuń
  9. Robiłam. Polecam. Wpisalam w moj zeszyt przepisów, którenie mogą zaginąć w czeluściach netu :) a do ktorych bedę wracać.

    OdpowiedzUsuń