Strony

29 sie 2013

Sałatka z cukinii i papryki do słoików


Ciąg dalszy przetworów  na zimę domowej roboty.
Postanowiłam w tym roku zrobić trochę sałatek na zimę.
Pierwsza jest z cukinii i papryki w zalewie curry.

Składniki:
1,5 kg cukinii (już bez pestek)
3 papryki (różne kolory)
czosnek, koper

Składniki na zalewę:
2 szklanki octu jabłkowego
5 szklanek wody
1,5 szklanki cukru
2 łyżki soli
1 czubata łyżka curry
1 łyżka pieprzu ziarnistego
1 łyżka ziela angielskiego
1 łyżka pokruszonych liści laurowych

Cukinie umyć, przeciąć wzdłuż i oczyścić z nasion.
Ja moje obrałam bo były z gatunku tych wyrośniętych:)
 Pokroić w kostkę razem z paprykami.Wkładać do wyparzonych
słoików na zmianę cukinię i paprykę.Między warstwami wkładać ząbki
 czosnku i koper.Składniki zalewy zagotować. Warzywa zalewać gorącą zalewą.
Następnie pasteryzować ok.10 minut (ja pasteryzowałam w piekarniku).


* z podanej porcji wyszło mi 10 słoików różnej wielkości (po dżemach i sosach).

1 komentarz:

  1. Ja robiłam niedawno paprykę marynowaną z cukinią, ale nie w wersji sałatkowej, tylko w większych kawałkach. Z 4 słoików pozostało już tylko wspomnienie, więc niedługo będę uzupełniać zapasy, ale muszę przyznać, że Twoja sałatka bardzo mi się podoba, więc może i podobną popełnię :D

    OdpowiedzUsuń